Mördarjakt.....

När jag vaknade i morse bestämde jag mig för att inte åka till skolan förrän jag ringt läkaren och Tele 2.
Ringde vårdcentralen och fick plats 14 i kön... de ringde upp efter ca en timme. Hon var inte helt hundra på att det är hälsporre jag har, men ska ta inflammations dämpande tills jag får träffa min läkare. De skulle skicka en tid. Så vi får se vad som händer. Ont har jag iallafall.

Ringde sen Tele 2 och fortsatte från igår med att kopplas runt till olika avdelningar och långa köer varje gång.
Till slut blev jag så förbannad då dom ville koppla mig tillbaka tilll avdelningen jag precis pratat med, så då ringde hon upp sin chef som sen pratade med mig, och då hände det lite..... Blir av med skitet de lurade på mig... men får vänta 4-6 veckor.... dock blir det snabbare igen den 1 Juni... nu har vi hastighet 250.... hallå liksom. Hälften av sidorna man går in på funkar inte och funkar det så går det super långsamt, eller så funkar bara en del av sidan.....



Sak ALDRIG mer släppa in en försäljare som lurar mig.....:)

Efter flera timmar i telefon åkte jag sen in till skolan. Vi jobbade med grupparbete och lagtext. Rätt kul faktiskt.
Nellie ringde under tiden och sa att hon inte ville till pappa idag heller..... bad henne snacka med honom om det... och det gjorde hon så nu stannar hon till imorgon... .blir kortare och kortare tid hos pappa.

Hade planerat att göra Flygande Jakob till mig och Jocke ikväll... men det gillar inte Nellie som vill ha tacos.... igen.....:) Ja får väl bli det... då äter hon iallafall... Jocke och jag får väl ha något gott imorgon istället....:)




Men det är helt ok med tacos med även om jag tycker det räcker med varannan vecka....:)

När jag kom hem gick jag ut på lite mördarjakt... finns ju tyvärr väldigt mycket mördarsniglar här, vilka äter upp mina växter och grönsaker.... Tidigare hade jag jordgubbar men de åt upp alla så det fick jag ta bort....
Äckliga djur..... som bara förstör.... så ser jag dom så dör dom....


nyttodjur.se

Jisses vad det regnade precis...... Nellie tyckte det var kul och sprang runt huset.....:)

Nu ska jag få lite gjort här innan maten.....

Ha en härlig fredag

Kramis


Tacosen var gott som vanligt.... barra man har vitlökssås i så....:)

Sen har det mest blivit slapp här..... slötittat lite på tv.... läst lite mer om mina sommarkurser jag ska gå....måste komma ihåg att skicka iväg ansökan till CSN.....

Det har kommit rejäla skurar här mellan varven.... nu tycker jag det räcker.... nu vill ha sol och värme igen....



Inget kul på tv ikväll och orkar inte se en film så jag släcker nog ner snart och lägger mig och läser istället.

Önskar er andra en härlig lördagskväll

Natti natti

Kramis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0